Hoe moet ik doorbreken in de online marketing?

Als je van plan bent om door te breken in de online marketingindustrie, is er geen betere tijd dan nu. Volgens de regering groeit de digitale economie tien keer sneller dan de traditionele economie.

We hebben onze beste tips samengesteld voor aspirant-online marketeers die vandaag hun online marketing carrière willen starten.

De wil om te leren

De online marketingindustrie is zowel snelgroeiend als ongelooflijk concurrerend. Het is gemakkelijk voor bedrijven om onderscheid te maken tussen kandidaten die de bereidheid hebben om te leren en die gewoon een graantje mee willen pikken. Deze industrie vereist passie en een verlangen om te slagen.

Blijf op de hoogte

Je moet op de hoogte blijven van nieuws uit de industrie door belangrijke online marketingsites en invloedrijke mensen op sociale media te volgen. Omdat de belangrijkste spelers zoals Google, Facebook en Twitter regelmatig hun betaalde advertentieplatforms en algoritmen aanpassen, ben je snel de draad kwijt als je de nieuwste veranderingen niet bijhoudt.

Hier zijn enkele aanbevelingen voor websites om aan de slag te gaan:
SEO – Moz, Serroundtable
PPC – Search Engine Land
Content – Hubspot

Netwerken

Omring jezelf met mensen die meer getalenteerd zijn dan jijzelf. De mensen die je ontmoet, zullen je doorlopend ondersteunen zijn wanneer je problemen tegenkomt, en helpen om deuren te openen voor kansen die je anders misschien niet zou hebben gekregen.

Woon vergaderingen en conferenties bij in jouw regio om relaties met andere online marketeers te onderhouden en uw vaardigheden te verbeteren door middel van workshops en presentaties.

Persoonlijke projecten

Probeer je eigen ideeën uit en vertrouw niet alleen op de meningen van anderen. Niet alles is altijd zwart-wit in de online marketingindustrie er zijn veel grijze gebieden met wat daadwerkelijk de beste resultaten voor een bedrijf kan opleveren.
Elke online marketeer moet persoonlijke projecten hebben om theorieën uit te testen, verschillende disciplines (SEO, PPC, sociale media, contentmarketing etc.) uitproberen en verantwoordelijkheid nemen voor het slagen of falen van een project.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *