Hoe moet ik mijn privé adres afschermen bij de Kamer van koophandel?

Hoe moet ik mijn privé adres afschermen bij de Kamer van koophandel

Veel ondernemers ervaren hinder van het feit dat hun privéadres bekend is bij de Kamer van Koophandel. Dat varieert van ongewenste post tot serieuze bedreiging van de ondernemer of diens gezin. Daarom is het voor sommige beroepsgroepen sinds kort mogelijk om hun privé adres te laten afschermen in het Handelsregister. Maar dat geldt voor lang niet iedereen. Dit kan alleen als je bijvoorbeeld advocaat bent of deurwaarder en je kunt aantonen dat je een groot risico loopt. Wil je in andere gevallen voorkomen dat je privé adres gemakkelijk is te achterhalen omdat je ondernemer bent, dan kun je kiezen voor een zakelijk vestigingsadres.

Jouw kantoor op een A-locatie

Een virtual office is een optie als je het gemakkelijk wilt maken. Het is niet alleen een kwestie van veiligheid en privacybescherming waarom ondernemers kiezen voor de diensten van een virtual office. Deze bedrijven zijn gevestigd op goede locaties en dat spreekt veel mensen aan. Als je je bedrijf vanuit huis runt en je woont in een gezellige maar minder goed bekend staande volkswijk, dan kan dat gevolgen hebben. Soms worden er voorbarige conclusies uit getrokken en krijg je bijvoorbeeld minder makkelijk een opdracht of wil een investeerder liever geen zaken met je doen. Ook dit voorkom je door te kiezen voor een zakelijk adres.

Regel online een anoniem zakelijk postadres

Je kunt online binnen een dag een zakelijk postadres regelen. Je kunt een aanvraag indienen voor je eenmanszaak, bv of vof. Een abonnement loopt voor minimaal een maand en is dan maandelijks opzegbaar. Kies je voor een langere abonnementsperiode dan ben je voordeliger uit maar ben je uiteraard voor deze langere periode aan het abonnement gebonden. Het adres dat je krijgt voor je bedrijf is altijd gevestigd op een goede locatie in een grote stad zoals Amsterdam of Rotterdam. Je kunt dit adres direct gebruiken voor de inschrijving van je bedrijf bij de KvK. Je mag het ook gebruiken op je website, in correspondentie of voor andere uitingen.

Bezoek en post ontvangen

Je kunt vanaf nu al je zakelijke post naar je nieuwe zakelijk vestigingsattest laten sturen. Deze post wordt geopend door een medewerker en gaat onder de scanner. Je ontvangt je post eens per week of per twee weken via e-mail. Het is uiteraard mogelijk om hierover maatwerk afspraken te maken. Op het adres van het virtual office kun je geen pakketten laten bezorgen. Wel is het mogelijk om bezoek te ontvangen, zoals een klant of een zakenrelatie. Hiervoor kun je een vergaderkamer reserveren, indien gewenst voorzien van voorzieningen zoals een beamer of whiteboard. Natuurlijk staat ook de koffie en thee klaar voor jou en je bezoek. Het is ook mogelijk om een flexplek te reserveren. Daar kun je rustig werken zonder gestoord te worden door huiselijke beslommeringen. De werkplek is inclusief toegang tot snel en stabiel internet. Hier kun je dus ook een Zoom meeting doen of rustig je telefoontjes afwerken. Je kunt een plek reserveren voor een vaste dag of dagen in de week, maar ook incidenteel, afhankelijk van je situatie.