Hoe moet ik omgaan met growth hacking?

De betekenis van growth hacking komt van Sean Ellis in 2010 toen hij een replacement voor zijn functie zocht. Hij raakte geïrritieerd met alle mensen van de marketing die hem wilde helpen en die hij tegen was gekomen. Veel marketeers hebben hun prioriteiten niet goed op orde, en hoewel ze zeggen dat groei belangrijk is het nooit echt om de groei maar meer om de buitenkant.

Een growth hacker is dus iemand die alles zal doen om een doel te behalen. Alles draait om het behalen van dit doel. Growth hacking kan je dus eigenlijk zien als een soort van taak die iemand vervult, niet echt een functie in het bedrijf. Growth hacking is niet beperkt tot het denken van een bepaald persoon. Growth hacking doe je namelijk over het gehele proces. Hiernaast kunt je zien dat het gaat over veel meer dingen, zoals creativiteit, techniek, analyse en automation allemaal bij elkaar. Dit hoeft niet te betekenen dat je een heel team nodig moet hebbem. Het growth hacking proces heeft veel weg van andere soorten processen, waarbij je in kleine groepjes en tijdperiodes ideeën uit zal gaan werken. Het is onderliggende idee hierachter is dat je veel zal leren met minimale middelen. Dit voorkomt dat je voor veel geld een app maakt die niet zijn werk doet en niet nastreeft wat de groep voor ogen had.